Thursday 21 April 2011

Watak Mail : Upin Ipin


Assalamualaikum^_^
Hari ni aku nak coretkan sikit pasal salah satu watak dalam cite katon feveret ramai rakyat malaysia ni-Upin Ipin...iaitu,
MAIL!

hahaha..nama sebenar..
ISMAIL BIN MAIL..!
banyak2 watak dalam upin ipin aku paling minat watak ni.
hehe..yg len pon minat gak, cuma Mail PALING..

kaler baju n seluar rasmi (yang selalui dia pakai) si Mail ni
baju-->hijau...seluar-->biru
sama je cam watak2 yang len de baju rasmi
mmg de nampak depa tuka baju len tp jarangla

Kenapa aku boleh minat watak Mail tu lebih dari watak2 lain?
ahaha..entahla..maybe sebab Mail ni:
  • sempoi!
  • selamber!
  • poyo!
  • rambut dia cute! (cam helmet) 
  • suara dia pon sesuai sgt ngan dia!(credit tok hasrul=))

kan kan kan??
xkisahla kalau korang xrasa gitu
yang penting i like that style so much!huhu^_^
haa..lagi 1 perwatakan Mail yang menkiutkan lagi dia ni
$$$...MATA DUITAN...$$$
hahaha...2 singgit! 2 singgit!
tula persamaan Mail dengan Mr. Crab (Spongebob punye bosS)


dalam episod2 upin ipin, mindset dia nak berniaga je...
xkisahla apa2 benda sekalipun..tapi harga tetap 2 singgit
budak ni memang pandai cari duit..=)

Dalam episod "Bila Besar Nanti"
aku ternanti2 Mail cite cita2 dia kat depan kelas
maybe disebabkan xcukup masa, Mail x cerita
tapi time semua poster cita2 diorang dah ditampal (part last sekali)
aku perasan gambar Mail (cam rambut kiut dia je)
what u'all guess???
hahaha.mula2 aku teka bisnessman.xsangka...
cita2 dia....LAWYER...? tapi KOT laa..aku teka je
hehehe
pe2 pon..cayalah Mail!!!

 ni gamba dalam episod anak harimau
si mail ni kononnya coach..haha lawak je!

anyway: credit tok LES COPAQUE sebab berjaya mencipta
animasi 3D Upin Ipin sebagus ini
 semakin tersohor di beberapa negara 
n sekaligus mengharumkan nama negara di persada dunia =)!
keep it up Ok?!>.<
...::SELAMAT MAJU JAYA::...

haha.okla.tu je tok hari ni.wassalam^_^
 aliff1000





No comments:

Post a Comment