Monday 2 May 2011

Kisah Kucing Aku

Erm..mood aku hari ni sedey (T_T)
2 lagi kucing kesayangan aku kena buang ngn mak aku...
apa x barannya mak aku,diorg (eh xpe ke gne 'diorg'?lantaklaa..) wat kes lagi
2 hari lepas kitorang p melaka
malam tadi balik, de tahi selonggok kat tepi mesin basuh!
habis 1 rumah bau masam~
em..ak mmg dah agak reaksi mak aku
dia mmg da byk tahan sabar sbb b4 ni pon diorg wat cmtu gak 
tp jarangla kan..
aku ingat selonggok je..aku p0n bersihkan..
xnak mak aku panjang2 bebel
then ble mak aku masuk toilet je
dia merungut dalam tu ada selonggok lagi
aaiiyoO..mmg habislaa...!*~*
kononnya...
dalam family akula paling GILA kucing
yang lain sume suka tapi xreti nak melayan sgt
termasukla mak aku,dia suka...but ada syaratla...
kucing tu mestila pandai urus najis2 dia tu kat tempat yg sepatutnya
huh..bese la tu..sape yang suka dgn najis
lebih2 lagi kaum mak, dia yg kena uruskan rumah
if de najis bsepah kat umah, dia juga yang penat
 memang kesian kat mak aku tu...

setakat ni kucing2 ni aku xdenye beli
sama ada kucing datang or kutip tepi jalan..
dah lama gak aku rasa umah kitorang xde kucing
last pon time umur aku darjah bape ntah..
sejak aku pindah kat kampung yg sekarang aku duduk ni (dah tingkatan)
baru de kisah kucing

mula2 generasi kucing hitam ni..
tapi aku xberapa ingat sangat berapa anak dia
nama p0n memang xletak
sebab time2 ni aku dok asrama
balik pon sekejap2 je,
yang pasti...kucing2 ni pon endingnya kena buang jugak kot



 yang putih ni plak...aku xpasti jugak dia drpd generasi yg mana
siapa mak dia, apa kesudahan kisah dia
yang aku tahu adik beradik diorang kurang2 sihat
jadi riwayat hidup diorang memang xlama..




Then generasi terbaru..mak & ayah epan
yang beri impak terbesar dlm hidup aku
sebab time diorang datang merempat kat umah aku
aku de kat umah..tengah tunggu result STAM
aku yg jaga diorang of coursela aku sayang sangat kat diorang ni...

 ini ayah epan

ini mak epan

mak epan datang dulu b4 bapak epan datang
diorang 2 ekor ni asyik gado je
pantang bjumpa...mesti bising
makan pon kena asingkan
tapi tup2 si mak epan ni bunting
haha..pe cer!
lahirkan anak2 yg cute...4 ekor kesemuanya!
kaler diorang: hitam (epen),putih (epan), hitam putih 2 ekor..
so aku wat conclusion sndrik yg si hitam tu mesti bapak diorang..hehe
tapi sekor tu yg hitam putih umor dia xpanjang,...sakit.
yg sekor lagi (yg tengah dalam gambar kat bawah) pon sama...
cuma cara dia 'pergi' sedey sketla..
adik aku drive kete xsengaja tlenyek dia masa nak undur..
seb bek aku xnmpak, time tu aku tido
tiba2 adik aku sorang lagi kejut aku beritahu
terus bjurai air mata aku...T_T
innalilahi wainnailaihi roji'uun...

tinggalla epan (ekor panjang) n epen (ekor pendek)
n maknya...

 nilah epan..ekor dia tebal n panjang
bila jalan...katek je nampak.cam arnab
cute giler....!!
dia ni jantan..tu pon baru2 je tau dia ni jantan...ingat betina..

xlama pastu mak dia bunting lagi
dapat anak 4 ekor lagi
cuma warnanya...xde putih langsung!
huh.kuat betul baka si bapak ni.
tapi aku xpastila siapa bapaknya..ada je kucing yg nak kat mak epan ni
maybe klu dia ni manusia, memang ramai peminat la kot
cunn...!!haha bulu mix parsi la katekan..
colour diorang: hitam pekat belang hitam cair, hitam+kuning tp domain kuning,n 2 ekor lagi
hitam+kuning..huh yg ni xdpt nak beza
lebih kurang je..cam kembar



pastu bulan 2 or 3 hari tu
time aku kat kampus, tepon ayah
ayah bagitau epen da lari dari rumah
maybe da kena pinang orang
erm..sedey jugakla.sbb antara epan dan epen
epen paling rapat ngan aku, tido 1 selimut pon pena
hehe..sronok sgt.cam sporting r..
kalau epan..dia selalu lari bila aku nak dokong dia...

so sekarang ni, aku ngah cuti sem 5 bulan,
aku ingat bleh kurangkan beban mak aku or sesapa yg tolong jagakan masa aku xde
tp makin kena buang adela..=(
aku betul2 sedey
mula2 tu mak epan kena buang..alasannya dia bunting lagi...
erm..aku dah xtau cmne nak pertahankan dia
untuk sara makan pon...guna wet mak ayah aku..
aku jaga pon xbetul
ayah aku memang xsetuju mak aku buang
tapi...entahla...mak aku kalau da nekad...dia buat je!
sampai saat sekarang..aku risau kalau dia xde tempat yg selamat or selesa tok beranak
aku cuma mampu bdoa..moga Allah lindungi dia.
begitu juga dengan si kuning n hitam kuning yg baru dibuang tadi
aku harap sangat dia balik semula
tapi harapan tu agak tipis la kan...
aku tanya mak aku dia buang kat mana pon..dia xnak bagitau
hurm..xpela.maybe de hikmahnya
cuma bila tengok gamba2 gelagat2 diorang
mesti aku sebak..









yang tinggal sekarang cuma epan, belang hitam n kuning+hitam sekor
daripada 7 ekor awal thn ritu
da tinggal 3 je..
tu pon xtentu lagi nasib diorang bertiga pasni...
T_T

ni epan n hitam tengah tido..diorang ni memang kamceng
selalu peluk2 tido same2
dua2 ni jantan
abang n adik yg sweet kn..??^_^


aliff1001




No comments:

Post a Comment