Monday 16 May 2011

Terima Kasih Cikgu!


Salam...


Sempena hari guru 2011 nie..

aku nak ucapkan jutaan terima kasih yang x terhingga
amnya untuk cikgu2 1 malaysia..
n khususnya untuk barisan cikgu2 aku
masa TADIKA ANNLING dulu..
(da pencen da ckg2 tu,tadika ni pon da dbubarkan ganti pre-school..)
n ckg2 kat SJKC YANI, SA SERI TELOK, SMAKJ, SA BDR KLUANG 2,
MAAHAD JOHOR,last but not least lecturer2 kat UIAM...
cikgu2 tusyen, cikgu2 motivasi...

...yang pernah mengajar aku secara formal ataupun tidak..
yang mengajar ilmu dunia ataupun akhirat

yang masih hidup or telah meninggal (al-fatihah)
yang suka aku ataupun tidak

asalkan ilmu2 tu diredai dan berguna
dalam proses mendidik aku menjadi seorang manusia
kamu tetap guru terbaik bagiku...
biarpun namamu xdapat nak diingat dengan jelas dan terperinci
tapi jasamu tetap dihati...<3


wish u all...
HAPPY TEACHER DAY
THANK YOU VERY MUCH!
MAY ALLAH BLESS U `ALL ALWAYS~AMIIN..!

So dikesempatan ni,to my beloved teachers..
i`m sorry dont wish u on this special day personally..
but this is for you...
merangkaknya aku, kau bukakan jalan
agar aku  nampak jauh dekat perjalanan
berjalannya aku, kau perhiaskan taman
agar aku nampak indahnya alam
berlarinya aku, kau tetapkan perhatian
agar aku tiba didestinasi yang kuidamkan
terbangnya aku, kau riang melambai
tersenyum puas melihat impianku tercapai
sedangkan keringatmu tidak pula dapatku sejenak renungkan
sejerih mana kau pertaruhkan...


aliff1000













No comments:

Post a Comment